۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

قران و بیگ بنگ...!؟



قران و بیگ بنگ...!؟
باز هم معجزه سازی های بی پایه و اساس معجزه سازان را بخوانیم:
آیه ای که از آن برای اثبات این "معجزه" استفاده میشود از این قرار است:

سوره انبیا آیه 30
آيا كافران نديدند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند و ما آنها را از يكديگر باز كرديم ؟، و هر چيز زندهاي را از آب قرار داديم، آيا ايمان نميآورند!

معمولاً این آیه را مترجمین به "آسمانها و زمین یکی بودند، سپس آنها را جدا کردیم" ترجمه میکنند. قبل از اینکه هر بحثی را مطرح کنیم از شما دعوت میکنم به این آیه بیشتر توجه کنید، گفته است آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم؟ کدام انسانی خلقت کائنات را دیده است که الله از کافران انتظار دارد آنرا دیده باشند و به دلیل این دیدن خود به او ایمان بیاورند؟ آیا الله از کافران کاری که برایشان غیر ممکن بوده است را انتظار دارد؟

مدعیان اینکه قرآن بیگ بنگ را پیشبینی کرده است میگویند این آیه از سینگولاریتی سخن میگوید. در بررسی این آیه باید به نکات زیر اشاره کرد:

نخست اینکه در زمان سینگولاریتی زمین و آسمان یکی نبودند، اساساً زمینی وجود نداشته است که بخواهد با آسمان یکی باشد، زمین میلیونها سال بعد بوجود آمده است.

دوم اینکه بر اساس این آیه زمین از آسمانها جدا شده است، اگر منظور از آسمانها کائنات باشد بازهم این آیه غلط میشود.

سوم اینکه برای درک این آیه باید به توضیحی که قرآن از نحوه پیدایش جهان میدهد توجه کرد. داستان خلقت جهان در قرآن ریشه در اساطیر باستانی منطقه دارد، بویژه اساطیر بابلی و داستان گیلگمیش ، در حماسه گیلگمیش که بسیار قدیمیتر از قرآن است نیز دقیقا از یکی بودن آسمانها و زمین و بعد جدا شدن آنها سخن رفته است. ایده جدا شدن زمین و آسمانها از یکدیگر در سایر اساطیر منطقه نیز یافت میشود، مثلا در مصر باستان باور بر این بوده است که خدای زمین (جب) و خدای آسمان (نات) به یکدیگر چسبیده بودند و جداشدن اختیاری آنها سبب شکل گیری جهان بصورت فعلی شد. بنابر این ماجرای جدا شدن زمین از آسمانها ارتباطی به بیگ بنگ ندارد و از اساطیر و افسانه های ملل مجاور اعراب به قرآن راه یافته است و اگر واقعا بخواهیم آنقدر نادان باشیم که آنرا به بیگ بنگ نسبت بدهیم، باید امتیاز را به کفار مصری و بابلی بدهیم نه به محمد بن عبدالله.

دکتر علی سینا در مورد این ادعا توضیحات جالبی ارائه داده اند که انرا در قسمت بعدی با هم مرور میکنیم

۱۲ نظر:

  1. آیه ای که اشاره به بیگ بنگ (انفجاربزرگ) دارد اینست سوره ذاریات آیه 47 ما آسمان را باقدرت بنا کردیم وهمواره آنرا وسعت می دهیم.( انا لموسعون)

    پاسخحذف
  2. اینکه خدا می فرماید آیا کافران نمی بینند، منظور کافران این زمان نیز میشودکه می دانندو بازهم مغالطه میکنند. بر اساس اصل انفجار بزرگ تمام کهکشانها وکرات در یک توده بزرگ متمرکز بوده اند. واساسا بعد از این انفجار بود که کرات آسمانی شکل گرفتند وفضای بین آنها یا همان آسمانها ایجاد شد.

    پاسخحذف
  3. نظریه انفجار بزرگ نه به موضوع انفجار بلکه به چیزهایی که پس از انفجار رخ داده است البته نه خیلی پس از انفجار.دانشمندان با انجام محاسبات بی پایان و مشاهده فعل و انفعالات دقیق درون دستگاه های شتاب دهنده به این نتیجه رسیده اند که در زمان 10 به توان -43 ثانیه کائنات به قدری کوچک بود که برای مشاهد و پیدا کردنش باید از میکروسکوپ استفاده کرد.
    رابرت دایک در نظریه انبساطمی گوید:کائنات در کسری از یک ثانیه پس از سپیده دم آفرینش ناگهان چنان دچار گسترش خارق العاده و ناگهانی شد یعنی عملا به همراه خودش سرعت گرفت و ابعادش در هر 10به توان -34 ثانیه دو برابر شد کل این واقعه ممکن است در چیزی بیش از 10 به توان -30 یعنی یک میلیون میلیون میلیون میلیون میلیونیم ثانیه به درازا نکشد ولی آن را به چیزی دست کم 10,000,000,000,000,000,000,000,000,000 بار بزرگتر تبدیل کرد.
    آنچه از دیدگاه ما خارق العاده می سازد نظم از کار آمدن چنین کائناتی است اگر شکل کائنات به اندازه نوک سوزن با شکل کنونی آن تفاوت پیدا می کرد اگر جاذبه به مقداری کمتر یا بیشتر بود اگر سرعت گسترش مائنات مقداری بیشتر یا کمتر بود امکان نداشت که ماده و عناصر پایدار پدید بیایید و ما و شما امروز بروی این کره خاکی وجود داشته باشیم.

    دو معجزه دیگر نیز در هنگام بیگ بنگ رخ داده که دانشمندان اتئیست از جواب دادن به آن عاجز هستند.

    ماده و ضد ماده همیشه به مقدار برابر تولید می شوند و در صورتی که در انفجار بزرگ مقدار ضد ماده و ماده با هم برابر بود جهان شکل نمی گرفت ولی در انفجار بزرگ ضد ماده شانزده دقیقه به دام افتاد و مقدار ماده تولید شده از ضد ماده بیشتر بود!

    بر طبق قوانین ترمودینامیک همیشه همه انفجارها به سوی بی نظمی می روند ولی انفجار بزرگ تنها انجفاری بود که بطور منحصر به فرد به سمت آفرینش و نظم رفت!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چقدر تفسیر به رای کردی دادا؟! اولا نظم یک استدلال مردود است. در جهان نظمی نیست. استدلال نظم به خالق راهنما نیست! دوما شما از کجا در آوردی این حرفو که بی بنگ به سمت نظم رفت؟!

      حذف
  4. اقا پاسخ این شبه که چرا قرآن میفرماید زمین و آسمانها به هم پیوسته بودند ما آنهارا باز کردیمو بالا گفتم و قسمت اول آیه(آیا کافران ندیدند)هم بالا دوستمون گفت.البته بی احترامی نشه ولی آدمایی مثل شما هدایت بشو نیستن این گفته خداوند و من یضلل الله فماله من هاد و آدمایی مثل ما هم گمراه بشو از راه خداوند نیستن و من یهدی الله فماله من مضل(سوره زمر جز 24).میگن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد همینجاست در بررسی پاسخ شبهاتت خیلی ایمانم قویتر شد.من فعلا به چند تا از شبهاتت پاسخ دادم به بقیه هم میدم پس منتظر پاسخ های دندان شکن باش.امید وارم بدرد دوستان بخوره.,warlord

    پاسخحذف
  5. منظور از اینکه ایا کافران ندیدند اینست که کافران چنین علمی ندارند تا ببینند و این در حالیست که عناد می ورزند نه اینکه انها دیده باشند شما بهتر است کمی اصطلاخات رو بخونی بعد مطلب بذاری . و در خصوص اسمانها و زمین به هم متصل بودند نیز چیز انچنان عجیب و مشکوکی وجود ندارد بنا بر نظریه ریسمان همه ی موادی که به وجود امده اند از انرژی به وجود امده اند پس در اینجا حتما الله جل جلاله منظورش فشرده شدن انرزی و تشکیل ماده ی اولیه بوده ! پس ببین به چیزی که بر اون اشراف نداری سخنوری نکن ! سوال کردن چیزه خوبیست اما به شک انداختن بی مورد نه . وبهتره بری شق القمر رو هم نگاهی بندازی

    پاسخحذف
  6. هیچ کدام از دلایلی که آوردی منطقی نبود تو یک بی خدای احمق هستی

    پاسخحذف
  7. قرآن چه جور نوشته ای که هر کس برای خودش یه جور تفسیر میکنه
    هرکس میگه الله در این جا منظورش این بوده یا آن بوده
    اگه کتابی برای راهنمای بشر اومده باشه پس عقل انسان چه کاربردی داره فقط باید تقلید گرا باشیم

    پاسخحذف